Malin Olvenmo

3 dagar kvar till Jul

Sitter i soffan med älsklingen som alltid på kvällarna, funderar på om man glömt nå viktigt inför jul, men kan inte komma på något, vet att det sista ska inhandlas den 23 då lönen når kontot =)
Idag vart det promenad och mys här hemma. Kvällen tillbringade vi hos Niklas förälldrar, gjorde en massa julgodis men hälften misslyckades =) men mysigt hade vi och det är väll huvudsaken. Kasper har varit alldeles underbar hela helgen =) som alltid. Vi hittade en hel del juklappar i lördags, sen blev det middag hos min kära far, slottstek, potatis, gräddsås, inlags gurka  och gott vin, riktigt trevligt hade vi. Kul att träffas och mysa lite =) Kasper tyckte det va riktigt kul att träffa morfar.
Pappa ska köpa en gåbil till kasper i julklapp så nu får jag och niklas hitta på nå annat. Ärnog inte så svårt, finns så mycket kul man kan hitta på, bara det låter eller har ratt så är han nöjd.
I Lördags efter middag och mys, vart det att ta en drink med tjejerna nere på ribby, vart en inpuls grej, Tjejerna behövde prata av sig, klart man ställer upp. Men vart en drink som lovat, sen hem till min kära sambo och älskade son som redan sov =) (sonen alltså) gissa om jag frös på hemvägen, hade ingen vinterjacka då jag åkt bil till pappa och till ribby, som sagt vad det ju inte planerat. Men trevligt va det iallafall.

Imorn blir det julstädning här hemma, mitt hem är ett kaos känns det som, kakor över allt då kasper lekt med pepparkaksburken, och tagit typ en tugga på alla, men gör inget då det är dem pepparkakorna han bakat =)
Så imorn blir det storstädning, och tvättning. Skönt att ha det gjort, så man slipper göra allt dagen före julafton, det räcker med att allt ska föberedas, handlas, julskinkan ska grilljeras, julklappar ska slås in och vissa ska inhandlas, mycket är det då det är vår första jul hemma med släkt och vänner. Vill att det ska vara perfekt, men slutar väl med migrän eller nått som vanligt när jag gör något jag sätt fram emot.
Nej nu ska jag sluta klaga.

Ska fortsätta se tv en stund till sen krypa i säng hos min lille plutt.

Natti natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0