Malin Olvenmo

Nu e vi äntligen 4

Jag skulle igentligen uppdaterat för länge sen, men med en nyfödd bebis och en trotsig 2 åring så finns inte alltid tiden till =) Nu har äntligen Elliot kommit till världen han kom FORTARE än vad vi tänkt. Jag vaknade vid halv två tiden natten till den 1 Mars av att jag mådde lite illa och va dålig i magen, hade lite sammandragningar, första tanken var magsjuka.. sammandragningarna var inte regelbundna, så jag satte mig i köket och åt lite och tog det lugnt, väckte inte Niklas, för jag tyckte det var viktigt att han var utvilad ifall det skulle komma en bebis. Vid 4:30 började det göra lite ont men det gick att andas igenom värkarna, Jag väckte då Niklas och sen ställde jag mig i duschen, Illamåendet vart värre och det tryckte på neråt, men jag visste att Bebis inte var fixerad dagen innan så jag tänkte att han nog var på väg neråt, för vattnet hade inte gått och ont gjorde det inte direkt, och sen var värkarna inte regelbundna, Kaspers farmor kom vid 6 och hämtade kasper, så vid 7 ringde vi förlossningen för rådfrågning, jag sprang som en yr höna i hallen, för jag tyckte det var skönt att röra mig när värken kom =) trodde man kunde springa ifrån smärtan =) förlossningen tyckte vi skulle komma in eftersom det var andra barnet, kläde på oss i lugn takt och jag ville gå till parkeringen, satte oss i bilen, och värkarna kom allt oftare, snart kom dem hela tiden och trycket neråt gjorde att jag knappt kunde sitta jag stod nästan i framsättet, eler hängde i handtaget ovanför fönstret i bildörren =) halvägs in till förlossningen känner jag att han kommer nog nu, så mitt i morgonens rusnings traffik och bilköer inser jag att ökar inte min sambo farten så föds det en bebis i bilen, så han kör bussfilen och kör motenkelriktat, väl på sös, fungerar inte hissen upp till förlossningen, får lite smått panik sammtidigt som jag blir arg, slänger mig ut i trapphuset och tar mig upp i trappen där jag skiker, då kommer det fullt med förlossningspersonal, som hjälper mig in på ett rum och av med kläderna, ger mig lustgasen som jag skirker efter, jag tror nu att jag är öppen ca 3 cm.efetrsom jag hade detta tryck med Kasper från 3 cm öppen... barnmorskan frågar om hon får undersöka, självklart skriker jag, överlycklig blir jag när dem säger öppen 10 cm =) lustgasen på högsta och jag in i dimman, föds min efetrlängtade son med hela hinnor =) Inskriven på förlossningen 7:50 och Elliot föddes 8:05 med endast lustgas som bedövning. Allt gick väldigt snabbt och jätte bra, den bästa förlossningen man kan ha. Eftersom kaspers förlossning tog 27 timmar efter det att vattnet gått så var detta en dröm, grät inte en droppe av smärta mest av glädje när dem la upp den lille på mitt bröst =) Han var 52 cm och vägde 3815g föddes i v 40+1 Vi stannade knappt ett dygn på bb, vi ville hem direkt efter förlossningen men eftersom det var barnbeck i vattnen så fick vi stanna på observation =) Elliot mådde toppen även jag, inte en bristning och inte ens öm =) allt gick som i en dröm. Kasper är överlycklig över sin lillebror, han har lite svårt att förstå att han e ömtålig och att han inte kan leka, men det har gått jätte bra. Elliot är väldigt snäll, äter sover och bajsar som man brukar säga. Idag blir Elliot 7 veckor redan, tiden går alldeles för fort =) Kasper är hemma och är genom förkyld, Niklas lagar bilen innan vi åker till landet imorn. Nu är det dags för lunch.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0