Malin Olvenmo

Fortfarande ingen bebis

Ingen bebis har tittat ut, endast 2 dagar till bf..tror inte att han hinner komma heller. Va inne i onsdags pga värkar i ca ett dygn men ingen bebis.. jag var bara öppen 1 cm och fortfarande omogen i tappen =( värkarna fortsatte in på torsdagen men nu har det varit lugnt resten av dagarna =( Niklas har varit hemma då vi trott bebis varit påväg. Kasper har bott hemma hos sin farmor ocg farfar men kom hem i fredags =)...Så jag har haft fullt upp denna vecka. I Tisdags va vi på tillväxt ul och allt såg bra ut, lille bebis vägde ca 3314g så en normal stor liten bebis. Sen har vi shoppat och ätit gott och bara myst och tatt det lugnt. Igår va vi hos goda vänner på kalas då deras lille son fyllde 1 år =) Kasper tyckte det va jätte kul. Sen blev det lite inhandling på Ica maxi och middag på mcdonalds =)...Kvällen tillbringade vi med goda vänner framför melodifestivalen... riktigt trevligt. I natt vaknade jag av att det luktade bajs, gick upp och trodde jag inbillat mig, så jag passade på att gå på toa, men det luktade fortfarande, inte va det katten, lyfte på ytterskorna och tittade så ingen av oss trampat i hundskit som nu tinat under natten. Men icke, så jag gick in i Kaspers rum =( han låg och sov i sitt eget bajs, han hade blivit magsjuk =( väckte Niklas så vi kunde hjälpas åt att göra rent lilleman... Kasper va lite trött och irriterad på vårat sätt att väcka honom ur hans skönhetssömn. Vi somnade om, idag har han bajsat säkert 100 gånger =( men skönt att det bara kommer där back iallafall, jag är sjukt orolig att jag ska åka på samma.. inte så kul att åka till förlossningen och föda och sen ha magsjuka =( Kasper är pigg iallafall och lika glad som vanligt. Blir skorpor och blåbärssoppa och yougurt. Nej nu ska jag sätta igång och söndags städa lite här hemma, dammsuga och torka golven =) Hoppas att han till frisknar fort och att lille bebis kommer snart =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0