Malin Olvenmo

Akut Barnmorske besök idag

Skulle va där kl 9 kissnödig, klev upp ur sängen en halvtimme innan vi skulle vara där, Niklas följde med, jag sprank in för jag höll på att kissa på mig, min bm skrattade, inge äggvita i urinen och det va possitivt, men i och med huvudvärken, och yrsel, misstänkte dem havandeskapsförgiftning... Min mamma har haft det med oss barn så då kan det vara ärtfligt, vägde 75 kg idag gått ner 3 kg sen sist. Ingen fara enligt bm. Lillprinsen levde rövare och sparkade bm som vanligt, huvudsaken han är frisk och mår bra. Så nu måste jag vila, minsta lilla tydlig huvudvärk, värkar eller jobbiga besvär blir det in på förlossningen. Ska till Akka imorn och ta prover pga av klådan jag har på magen, skönt att mb ordnade så jag slapp haninge sjukhus, jag slipper gå så långt =).. På måndag blir det läkarbesök på mvc och på tisdag nytt besök hos bm. Nu skall det tydligen bli täta besök så dem har mina värden under kontroll.. Man är glad att dem finns. Niklas har varit hemma idag, bm tyckte han skulle vara hemma och ha mig under uppsigt hahaha skönt för honom ju.
När vi kom hem handlade vi nån salva för klådan på magen, och fikade eller åt frukost på pause i vh centrum, blev en ost och skink fralla med varm choklad. KOm hem och somnade till 12.30. Är fortfarande jätte trött, nu har jag tagit mig ett bad och kommit upp ur sängen. Ska åka iväg och handla med min mamma vid 15.00 allt till smörgåstårtan ska inhandlas.
Igår köpte vi barnvagn åt lillprinsen blev en marinblå Kronan duovagn. Eller vi fick den av mamma eller inte vi utan lillprinsen, den är visserligen begagnad men jätte fin, jag och Niklas är jätte nöjda. Mamma är så snäll, hon ville så gärna köpa något innan han kommer. Hon tyckte den blev fin hon också. Niklas har putsat på den idag, Flizan tror att den är köpt åt henne. Känns så skönt att allt är inhandlat innan jul, inte så kul om havendeskapsförgiftningen blir värre och man blir inlagd.
Ska köpa en Skötväska till vagnen och ett bäddsett till vagnen, men bäddsettet känns inte så viktigt då han har åkpåse ibörjan då det är kallt.
Niklas sitter nu här brevid och spelar playstation =) Flizan ligger i hans knä.
Jag ska försöka klä på mig, har igentligen inge lust att gå ut, men vet att det är bra skönt när man väl är ute.
Ska väll åka och köpa mammas present ikväll om vi orkar annars så gör vi det imorgon.

//Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0