Malin Olvenmo

Bara en dag kvar till helg

Igår va niklas hemma,han skulle besikta bilen och den gick igenom hahaha så glad nu har vi äntligen bil igen =)...Vi åt lunch i Handen efter att vi varit iväg med bilen, blev tacobar. Hade så fruktansvärt ont i höften så det blev kryckor eller krycka enligt Bm. Åkte och hämtade upp Tobbe efter att han slutat som vi lovat om bilen gick igenom. Igår kväll va det dags för förälldrautbildning på Huddinge sjukhus, handlade om förlossningen hur det brukar gå till, hur det startar m.m väldigt intressant, Niklas såg riktigt intresserad ut, han tyckte att det va väldigt lärorikt och intressant, nu när förlossningen börjar närma sig. Va kul att se alla gravida som gick där med magarna i vädret hehhe... man kände sig helt plötsligt inte så ensam om att ha det tungt. =). På hemvägen for vi förbi Citygross som öppnade igår i Länna, dem hade kvällsöppet igår på premiären, det va inte bara vi som va där kan jag säga, köpte oss nya julgardiner till köket, och färdig grillad kyckling med bröd och ostar så gott. Åt en halv kycklling själv =). Träffade även på Cassis mamma på citygross har inte träffat henne på hur länge som helst, så kul. Kom hem och la oss i soffan. Somnade hur fort som helst igår, det känns att man hållt igång i flera dagar isträck.

Idag blir det lugna gatan för mig, sovit riktigt bra i natt, förutom att jag börjat svettas, kan bero på att jag är gravid och att vi har dubbelsängstäcke så Niklas värmer nog en hel del han också =)...Får se om cassi kommer förbi på en fika idag, vore väldigt trevligt förutom att jag inte har nå vatten, Haninge kommun håller på att gräver upp hela gräsmattan utanför mig, man kan nästan tro att det ska bli en stor pool till sommarn, man kan ju hoppas.
Har ätit min gröt nu och klätt på mig, har inte så mycket annat för mig än att sitta här och blogga, ska eventuellt sätta mig och sy om gardinerna som jag köpt igår så de ska passa. Niklas kommer väll hem lite senare idag då han ska hjälpa min mamma med det sista i hennes gamla lägenhet. Hon ska lämna över nycklarna till den imorn, sen ska hon och jag till Ikea, hon skall köpa sig en ny soffa och en massa annat kul till nya lägenheten. jag tror att vi ska adventspynta imorn, blir kanske att jag sätter upp gardinerna idag, jag kan inte låta bli, det är ju helt sanslöst vad jag fått energi, kan inte sitta still en minut, kanske för att man mår toppen, förutom foglossningen. Lillprinsen växer så det knackar, han har hittat sin favvo plats ligger och trycker på höger sida så magen har jätte fin form hahaha... Ibland får man knuffa på honom när det blir för mycket tryck, då blir han inte så glad, häftigt temperament den där lille=) precis som sin mamma säger Niklas. Jag som är så lugn och snäll =P

Jag har även börjat fundera lite på julklappar, är så svårt mindre än en månad kvar till jul, hur ska man hinna med allt, Julskinkan köpte jag igår, jag ska inte grilljera den ännu men jag vet att dem brukar ta slut, sen finns det bara sånna på ca 5 kilo kvar, lite stort för en familj på två.
Jag ska titta lite idag på internet om jag kan få någon ide till Niklas ,vi skulle inte köpa något speciellt till varandra men något vill jag ju ändå köpa. Någon som har den perfekta julklappen åt sin karl som dem kan dela med sig av??
Mamma hittade vi en julklapp åt igår så en är inköpt, känns så fel att köpa julklappar när det är så varmt ute, ingen snö ingen julkänsla alls. Ida är väll den som är lättast att köpa till bara att gå in på Br och välja något så är hon nöjd, bra med barn, vuxna har ju allt.
Nej nu ska jag försöka göra lite nytta här kan man ju inte sitta hela dan... men va kan man göra utan vatten, städa nej, tvätta nej, diska nej, se på tv e så tråkigt snart kommer iallafall cassi då hittar vi säkert på nå kul =)..


Ha en bra dag =)

//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0