Malin Olvenmo

Första Advent.

Snart är julen här på riktigt. Söndag idag helgen har gått så himla fort, ska strax lägga mig i ett bad, sen försöka lägga mig och vila en stund hoppas att jag kan få sova lite nu på dan, har inte sovit nått i natt, kliat och kliat på min mage, den är helt röd och full av rivsår, min älskling låg och killade mig på ryggen halva natten för att jag skulle somna, men icke sa nicke. Tur att jag har honom, imorse gick han upp och skulle handla mjölk till frukosten och kom hem med en stor bukett blommor till mig, måste bara säga att jag har världens bästa man =)...Idag blir det bara att slappa för mig, måste vila min höft som spökar av och till.
Vad har man gjort i helgen nu när man tänker efter, jo i fredags va jag på Ikea med mamma och cassi, köpte lite småsaker, köpte det sista till skötbordet, så nu är det klart, På kvällen va det middag hos Cassi och Björn, vi fick jätte god mat, cassi är så duktig på att få till mat, hon skulle nog ha blivit kock istället =)... vi satt alla och mös framför Idol efter maten och spelade spel, riktigt trevligt. Åkte väll hem vid elva, somnade typ direkt, nästan i fallet till sängen. Igår fixade vi adventsfint här hemma, jag har till och med sytt jul duk, gardin omslag och gardiner gud så duktig jag varit. Åt även lunch med min far i Nynäs riktigt trevligt, va så kul att komma ut och göra något och träffa honom, men det tråkiga va att jag inte alls kände mig nå pigg.. kom hem och gick till tobbes garage för att polera bilen, men hade så ont i kroppen och knoppen så jag gick till mamma min, och la mig på soffan och såg tv med mamma och Emma riktigt mysigt, höll på att somna så niklas kom och hämtade mig när det va klara med bilen den blev riktigt fin, pojkarna kan dem...Kom hem och va helt slut, la mig i sängen, drömde jätte konstiga drömmar, och sov jätte dåligt, när niklas kom och la sig några timmar efter mig, så skrek jag bara enligt honom, jag klilade sönder mig själv.. jag är så hemskt trött idag, att jag börjar att gråta för ingenting.. men jag ska tänka possitivt det är bara drygt 2 månader kvar eller 69 dagar kvar. Jag är glad att jag har fått klåda bristningar, sömnproblem så här i slutet av graviditeten, det finns ju dem som får det alldeles i början lider med dem. Nej nu ska jag bada och vila mig, blir väll filt och varm choklad framför tv.. Niklas är och fixar med bilen, och sen ska han fixa det sista hos min mamma.

Ha en trevlig och mysig första advent =)

//Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0