Malin Olvenmo

Vilken dag, vad händer i kväll

vad ska man göra ikväll, idag e det inte vår dag =).. åker till stan, regnar och är jätte kallt, hittar tillslut parkering, går på slottsmuseet, och skattkammaren, och i kungens olika delar på slottet, kul att göra något en lördag. Men jag hatar trappor. Blir sen sugen på en fika i gamla stan, men det är fullt överallt, blir så himla irriterad, va så trött i benen och ryggen att jag trodde jag skulle dö.. tillslut beslöt vi att äta middag nånstans istället, blev så glad när jag så bambu garden, vid plattan ska precis ta i dörren för att gå in och sätta mig i värmen och ta nått att dricka, då är det stängt pga renovering, blev så arg så vi gick till bilen. Då kommer vi till plattan, där dem protesterar mot abort och visar upp bilder på döda foster, det borde va olagligt att stå och protestera sådär och visa bilder, tänk på oss som är gravida och är rädda att våra barn ska dö, det kändes ju ännu bättre, höll nästan på att börja grina, tänkte på alla dem stackare som blir våldtagna, jag tycker inte det är fel att göra abort, tänk alla de barn som föds till en värld, där man önskar att man vore ofödd, svärt, misshandel, fattidom m.m. Tycker därimot att det är fel att använda abort som preventivmedel. nej usch vad arg jag blev. Kom till bilen, och åkte till söder och åt på bambugarden där istället, så himla gott, alla va nog nöjda att få sitta en stund, blev en lugnare stämmning på oss alla. =)
När vi va på väg därifrån blev vi jagade på gatan av en av kineserna, han ville ge tillbax pengarna, men tobbe envisades med att ge honom 250 kr i drix, tobbe e bra generös =). Kyparn såg ut som om han skulle börja gråta.
Har varit en bra dag.. ska inte klaga. Nu sitter vi här hemma niklas och tobbe tittar på polisskolan på tv, jag sitter här och skriver och väntar på Cassi och björn som ska komma förbi, dem ville umgås, dem hade väll lika tråkigt som oss. Får väll se vart denna kväll bär av =)

//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0