Malin Olvenmo

Måndag igen

Vaknade vid 9 gick faktist upp direkt idag, känns riktigt skönt, vet att jag mår sämre när jag ligger kvar i sängen... Nu sitter jag här och tittar på efter 10 på fyran, vet inte varför jag tittar på det, men jag kan inte låta bli att ha det på i bakgrunden, när jag sitter här och bloggar =)... börjar väll bli gammal.. Inatt sov jag jätte bra, va jätte trött igår, helt slut hade sjukt ont i ryggen, men min söta karl gav mig massage, jag somnade direkt när jag la mig i sängen helt slut efter helgen. Sitter och funderar på vad man ska hitta på idag, helt tomt i mitt huvud, innerst inne vill jag hitta på något, men jag orkar inte helt enkelt.
Jag känner mig riktigt utvilad idag, har till och med hunnit klä på mig, jag som brukar sitta i morgonrocken fram till 4 men idag tvingade jag mig själv att gå upp och klä på mig, känns riktigt skönt.

Jag har kommit på att tiden går så himla mycket fortare nu än vad den brukar göra, vet inte om det har med graviditeten att göra, eller om man börjar bli äldre, snart har halva oktober redan gått, känns som jag varit gravid i år men ändå inte, tiden bara rusar iväg nu på slutet, känns som jag inte hinner att njuta av allt som händer med mig. Snart är det redan dags för julpyntet, längtar, älskar den mysiga känslan av julstjärnorna i fönstren när man går en kvällspromenad. Det ser så himla mysigt ut hos alla då, nu ser det mest tråkigt ut i alla fönster alla ser så deppiga ut just nu men sen när julen kommer då vaknar alla till liv och ser nästan ut som om dem njuter.

Nej nu ska jag äta frukost, vet inte riktigt bara vad jag ska äta, tror att jag har glömt att köpa bröd, så jag får nog hitta på något annat.
Idag blir det nog mys i soffan framför tven med gravidtidningar och tända ljus, tills mitt hjärta kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0