Malin Olvenmo

Sovit jätte dåligt

Inatt har man sovit orolig, vänt och vridit sig hela natten, ligger man på rygg då sparkar lillprinsen så man inte kan sova, ligger jag på vänstersida då gör det ont, och ligger jag på höger sida för länge så gör det ont i höfterna, hur ska man ligga bekvämt?? Vaknade flera gånger inatt av att jag mådde illa, sprang på toa flera gånger, vaknade tidigt imorse, fick springa på toa, har nog ätit något olämpligt eller så har magen pajjat av alla järntabletter, mår sjukt dåligt idag, jag som hade planerat att åka till Haninge idag med lillasyster men det blev för mig att stanna i sängen, någon matlust har jag inte heller, men jag måste nog kliva upp och äta iallafall, kan inte bara tänka på mig själv längre utan har ett litet liv i mig som kräver mat.
Börjat få mycket förvärkar på dagarna när jag ansträngt mig för mycket, och det är inte skönt, hoppas bara att allt går som det ska de sista månaderna.
Nu börjar det bli tungt i ryggen, då undrar man hur man ska klara dryga tre månader till =)... fast jag måste säga att det är bra underbart att känna den lilla på insidan, röra sig och sparka, han har nu börjat få rutin på sovandet, han är vaken på morgonen och på eftermiddagen och när det e dags för mig att sova, så mitt på dagen då sover han så gott. Jag och Niklas hoppas att han behåller rutinen även när han kommer ut till oss.


Sitter här och funderar på vad vi ska hitta på i helgen, jag vill åka bort någonstans, hitta på något roligt.. men då kommer vi till frågan vart ska man åka då?? Niklas är också bra sugen på att åka nånstans men vi vet inte vart. Det slutar väll med att vi är hemma iallafall. Kanske lika skönt det, ligga och slappa i sängen i höst mörkret.

Nej nu ska jag kliva upp och äta frukost nått som är mildt för magen, hoppas bara att det inte går rätt igenom.
Jag ska även boka graviditetsmassage, för det känner jag att jag är värd, ska bli riktigt skönt, kankse slipper lite av foglossningen för ett tag. Värt att prova iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0