Malin Olvenmo

Nu är det slut på välling

japp nu ska det bli slut på välling...min son vill ej ha mat alls..han ska bara ha välling men inget man kan leva på när man är 10 månader dags att börja äta mat igen...tror att han matvägrar pga av tidigare influensa och ont i halsen men nu e han pigg..sen har vi varit alldeles för snälla han har fått sin vilja igenom....sen är det bekvämt att ge välling både för oss och honom men från och med idag så får han bara välling morgon och kväll.

Denna dag har gått förvånansvärt bra...han har ätit både frukost lunch, mellanmål och middag =) inget direkt strul..det värsta var väl när han insåg att han inte fick någon välling när han skulle sova middag. Jag höll på att trilskas med honom i 40 minuter tillslut somnade han av utmattning. Det är bra svårt ibland när han e så ledsen. Men man vill bara hans eget bästa.
Han har varit så himla glad och sprallig hela dan =) känns toppen.

Corina va förbi och fikade...vi tog en promenad och hämtade hennes dotter hos dagmamman..kasper fick åka sin pulka som han fick igår =) han älskar verkligen den...han bråkar inte ens när vi ska klä på oss ytterkläderna. Han sitter snällt och sjunger iden. Så fort jag stannar säger han eh eh eh (mer) som jag tror det betyder.
Gick sen hem till Corina så barnen fick leka en stund.
Niklas kom dit efter jobbet...sen blev det hem och äta middag. Kasper somnade söt i sin älskade pulka, när han slog igen sina blå var det dags att kliva ur =(

Kasper ligger nu och sover efter att han fått sin älskade välling =)
Han ska få välling morgon och kväll..så helt utan är han inte.
Jag har suttit och pysslat  i köket..fortsatt målat på min tavla som jag hoppas ska bli klar till jul,då min pappa ska få den.
Va även en snabbis över till Sanna och tog en fika...skönt att få komma hemifrån och prata av sig lite..det behöver vi alla ibland.


Oj har glömt att berätta om helgen. Jo fredagen va vi barnfria då Niklas ordnat barnvakt, kasper sov hos sin farmor och farfar så vi kunde få en kväll tillsammans, vi gick ut och åt..sen blev det party är hemma och utgång =) jag och Niklas har inte varit ute tillsammans och festat sen december förra året och då var jag desutom gravid. Så det va riktigt kul att få umgås bara jag och han.
Lördagen bjöd på julmarknad i nynäs...fy fan vad kallt det va. Det va jag Niklas ,Kasper, niklas mamma och niklas farmor och farfar. Riktigt trevligt. Men trodde ett ögonblick att mina dagar var räknade då jag höll på att frysa fast längst kajen. Men icke sa nicke jag sitter här med alla tår och fingrar i behåll.
Lördagskvällen tillbringade vi hos min kära mor som fyllde 51..blev middag och mys med familjen=)

Söndagen va så lugn en söndag kan vara vart endast en kort promenad med kasper i sin nya pulka, han va tvungen att prova den..först åkte han hemma på golvet, men en pulka ska användas på snö så det var bara att bege sig ut.
Annars var det bara bänkade framför tv och såg alla repriser. Fan min gotlands olle åkte ur idol hur fan gick det till?? Jag som nästa va kär för ett ögonblick men hans  tid är nog inte över =)
Nej nu ska jag krypa ner i sängen så jag orkar leka med min underbara son imorn. Livet e så underbart.

 God natt godnatt jag hoppas jag har några läsare kvar eftersom jag är så dålig på att uppdatera.
Men ska försöka bli bättre.

Puss och kram Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0