Malin Olvenmo

så trött idag

Idag e jag trött, men vill ändå hitta på något, hatar att inte kunna prata... Magen känns lite bättre men inte helt hundra, mår illa av och till, blir inte bättre när lillen sparkar på magsäcken =(... Hade väldigt svårt att somna igår, då sammandragningarna gjorde ont, kan bero på att jag kräkts också, brukar tydligen kunna sätta igång ordentliga sammandragningar, vart orolig imorse då jag inte kände den lille röra sig, men jag tog ett varmt bad, och sitter nu i soffan med en som  lever rövare i magen, han värkar må bättre än vad jag gör.


Niklas kom me förslaget att vi skulle åka till landet på snabb visit och hämta diskmaskinen, oki sa jag på ett villkor att du kopplar in den och nu inte om ett halvår. Då vart det andra bullar, nu städar han istället. Jag tänker inte ha en diskmaskin som bara står som inte är inkopplad, det kan han tvär glömma, finns annat här hemma som är viktigare att fixa med.
Det är inte så lätt att koppla in diskmaskinen då man måste dra rör och slangar genom hela köket ialla skåp, kan inte göras på en kvart. Så mitt förslag blev att köpa allt till den och förborra för allt sen ta hem den och koppla in den. =)

Funderar på att kanske be Niklas sjusa mig till Torvalla så jag kan simma lite, men det får bli ett senare projekt, just nu har jag ingen lust, vill bara få ut min lille prins ur magen, men sånt kan ju tyvär inte jag bestämma över. Ska ta ut mammas hundar i eftermiddag så kanske får bli en promenad med dem. Komma ut i friska luften måste jag iallafall.

Jag förstår inte hur det kan bli så stökigt i en lägenhet, känns som man städar och städar och plockar och plockar, vi bor ju bara två personen och en katt på nästan 80kvm hur går detta till. Man kan tro att det bor 10 personer här ibland. Hatar detta. Men när man bodde hemma så städade mamma jämt men nu får man göra det själv, och jag är väll kanske inte så duktig jämt, man försöker hålla efter, men så blir man trött och tänker jag tar det imorn, och det blir man tokig för att det ser hemskt ut.
Nej nu ska jag hjälpa Niklas han dammsuger jag tänkte väll börja med att klä på mig, och kanske komma med en ide att göra idag, han ser lite deppig ut, uttråkad om jag får säga mitt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0