Malin Olvenmo

Är våren här nu??

Nu sitter jag i soffan vi har precis ätit middag. Vart korv och makaroner snavvt och enkelt. Idag är vi barnvakt åt Ida. mamma jobbar kväll. Jag har varit med Emma hela dagen även igår. Kul att ha sällskap på dagarna. Idag när jag höll på att rensa kylen och skafferiet så märkte jag att det va varmt i kylen, så nu har kylskåpethavirerat =(.. Jouren kunde inte göra något, får vänta tills imorn. Hoppas att vi får ett nytt kylskåp, frysen fungerar fortfarande iallafall. så nu har vi mjölken och smöret m.m i vinkylen hahaha Kasper har varit lite små gnällig sen i går, nu har han somnat hos sin pappa. Solen skiner och snön börjar försvinna hoppas verkligen att våren är här för att stanna. Imorn ska vi åka och storhandla Kasper ska få vara hos Farmor och Farfar. skönt att handla utan barn =). Snart kommer Emma och Mattias hit också blir väll fika då. Dem vill träffa Kasper. Dagarna går så sakta nu när Niklas har börjat jobba igen, det är inte så lätt alla gånger att ta hand om ett barn själv, men det är kul att man alltid har sällskap. Jag hinner inte skriva så himla mycket, nu när jag har fullt upp på dagarna med Kasper och massa hemma bestyr. På fredag ska vi åka till Landet det ska bli riktigt skönt att få komma upp dit och slappa, jag hoppas att våren kommit dit också, så man kanske kan gå ut och njuta i solen. Något annat har inte hänt här. Nästa vecka ska vi till Bvc och Mvc jag skulle sätta spiral nästa vecka men jag har ångrat mig ska ringa och se om jag kan få p-spruta istället. Borde inte vara några problem Ihelgen ska jag skicka ut inbjudningar till Dopet också, jag ska börja skriva dem iallafall, det är ju inte några som vi ska bjuda. Ska bli kul med ett litet släktmöte det är inte så ofta man träffas är typ bara på speciella födelsedagar, dop, student, komfirmation m.m Nej nu ska jag diska efter middagen, sen koka lite the och bara mysa ner mig hos min lillasyster i soffan, passa på när hon är på besök =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0